herb BIP - Ośrodek Pomocy Społecznej w Gryfinie

www.bip.ops.gryfino.pl

Zarządzenie Nr 0003-4/17 Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Gryfinie z dnia 28 lutego 2017r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gryfinie

ZARZĄDZENIE NR 0003 - 4/17
Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Gryfinie
z dnia 28 lutego 2017 r.
w sprawie Regulaminu Organizacyjnego

Ośrodka Pomocy Społecznej  w Gryfinie

Na podstawie  § 17 ust.2 Statutu Ośrodka Pomocy Społecznej w Gryfinie nadanego Uchwałą Nr XXIV/334/04 Rady Miejskiej w Gryfinie z dnia 29 lipca 2004r. ze mianami wprowadzonymi Uchwałą Nr XXIX/401/04 Rady Miejskiej  w Gryfinie  z dnia 30 grudnia 2004r. oraz uchwałą Nr XL/432/09 z dnia 4 czerwca 2009r. zarządza się co następuje:

§ 1 Nadaje się  Regulamin Organizacyjny Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Gryfinie w brzmieniu stanowiącym załącznik do zarządzenia.

§ 2. Zobowiązuje się wszystkich pracowników Ośrodka do zapoznania się z treścią Regulaminu Organizacyjnego.

§ 3. Nadzór  nad  wprowadzeniem  i  przestrzeganiem  Regulaminu Organizacyjnego sprawuje  Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej.

§ 4. Z dniem wejścia w życie zarządzenia tracą moc:

  1. Zarządzenie Nr 0003-1/11 Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej
    w Gryfinie z dnia 31 marca 2011r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gryfinie.
  2. Zarządzenie Nr 0003-4/11 Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej
    w Gryfinie z dnia 20 kwietnia 2011r. w sprawie sprostowania oczywistych omyłek.
  3. Zarządzenie Nr 0003-6/12 Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej
    w Gryfinie z dnia 11 kwietnia 2012r. w sprawie wprowadzenia zmian do Regulaminu Organizacyjnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gryfinie.
  4. Zarządzenie Nr 0003-18/12 Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej
    w Gryfinie z dnia 14 września 2012r. w sprawie wprowadzenia zmian doRegulaminu Organizacyjnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gryfinie.
  5. Zarządzenie Nr 0003-20/14 Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej
    w Gryfinie z dnia 29 sierpnia 2014r. w sprawie wprowadzenia zmian do Regulaminu Organizacyjnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gryfinie.
  6. Zarządzenie Nr 0003-13/15Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej
    w Gryfinie z dnia 29 maja 2015r. w sprawie wprowadzenia zmian do Regulaminu Organizacyjnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gryfinie.
  7. Zarządzenie Nr 0003-5/16 Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej
    w Gryfinie z dnia 14 marca 2016r. w sprawie wprowadzenia zmian do Regulaminu Organizacyjnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gryfinie

§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 marca 2017 roku

 

 

 

 

REGULAMIN  ORGANIZACYJNY

OŚRODKA  POMOCY SPOŁECZNEJ W GRYFINIE

 

Rozdział  I

Postanowienia ogólne

 

§ 1.

 

  1. Regulamin organizacyjny jest dokumentem określającym szczegółową organizację i zakres działania komórek organizacyjnych oraz zakres zadań, uprawnień i obowiązków pracowników w nich zatrudnionych i inne zagadnienia związane z wewnętrzną organizacją Ośrodka.

 

  1. Strukturę organizacyjną Ośrodka przedstawia schemat organizacyjny stanowiący załącznik Nr 1 do niniejszego Regulaminu.

 

§ 2.

 

Ośrodek Pomocy Społecznej w Gryfinie zwany dalej Ośrodkiem działa na podstawie:

 

  1. Uchwały Nr XIII/93/90 Rady Narodowej Miasta i Gminy w Gryfinie z dnia 26.04.1990 r.w sprawie powołania Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gryfinie.
  2. Statutu Ośrodka Pomocy Społecznej w Gryfinie nadanego uchwałą Rady Miejskiej Nr XXIV/334/04 z dnia 29 lipca 2004 r. (ze zmianami).
  3. Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1870, ze zmianami).
  4. Ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tj. Dz. U. z 2016r. poz. 930,ze zmianami).
  5. Ustawy z dnia 28 listopada 2003r. o świadczeniach rodzinnych (tj. Dz. U. z 2016r. poz. 1518, ze zmianami).
  6. Ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (Dz. U. z 2017 r. poz. 180).
  7. Ustawy z dnia 7 września 2007r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (tj. Dz. U. z 2016r. poz. 169,ze zmianami),
  8. Ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych(Dz.U. z 2016 r. poz. 902).
  9. Ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (tj. Dz. U. z 2016r. poz. 1793 ze zmianami).
  10. Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznegoi o wolontariacie (tj. Dz. U. z 2016r. poz. 1817).
  11. Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu i systemie pieczy zastępczej (tj. Dz.U. z 2016 r. poz. 575, ze zmianami).
  12. Ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (tj. Dz.U. z 2015 r. poz. 1390).
  13. Ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (tj. Dz. U z 2016 r. poz. 224, ze zmianami).
  14. Ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( tj. Dz.U. z 2016 r. poz. 487).
  15. Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty ( tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 1943, ze zmianami).
  16. Ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. prawo energetyczne (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 220).
  17. Ustawy z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowaniu dzieci ( tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 195 ze zmianami).
  18. Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 446, ze zmianami).
  19. Ustawy z dnia 4 listopada z 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „ Za życiem” (Dz. U. z 2016 r. poz. 1860).
  20. Uchwał Rady Miejskiej w Gryfinie oraz upoważnień i pełnomocnictw wydanych przez Burmistrza Miasta i Gminy Gryfino na podstawie ustawy o samorządzie gminnymoraz rozporządzeń wykonawczych do ustaw.
  21. Regulaminów i instrukcji wewnętrznych.

 

§ 3.

 

Użyte w Regulaminie określenia oznaczają:

 

  1. Statut – Statut Ośrodka Pomocy Społecznej w Gryfinie,
  2. Ośrodek – Ośrodek Pomocy Społecznej w Gryfinie,
  3. Dyrektor – Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Gryfinie,
  4. Dział – komórka w skład której wchodzą poszczególne sekcje,
  5. Sekcja - komórka organizacyjna Ośrodka w skład której wchodzą określone stanowiska pracy,
  6. Rada – Rada Miejskaw Gryfinie.
  7. Burmistrz – Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino.

Rozdział  II

Organizacja Wewnętrzna Ośrodka

§ 4.

 

W skład Ośrodka wchodzą następujące komórki organizacyjne podporządkowane odpowiednio:

 

  1. Dyrektorowi Ośrodka ( D) -podporządkowanesą bezpośrednio:
    1. Zastępca DyrektoraOśrodka- ZD
    2. Główny Księgowy- GK
    3. Stanowisko ds. Informatyki iBezpieczeństwa Informacji - DIB
    4. Dział administracji w skład, którego wchodzą :

a) sekcja świadczeń rodzinnych           - ZRA

b) sekcja świadczeń                           - ZPS, ZDM

c) sekcja organizacyjna                       - DAG

d) sekcja analizy i sprawozdawczości     - ZPR

 

  1. Zastępcy Dyrektora (ZD) -podporządkowane są bezpośrednio:

1) Dział Pomocy Społecznej  w  skład, którego wchodzą            :

      a) sekcja pracy socjalnej                               - ZPS

      b) sekcja usług społecznych                         - ZPS

 Sekcja usług społecznych dzieli się na:

      b1) zespół do spraw organizacji społeczności lokalnej i usług w którego strukturach znajduję się:

      - Centrum Aktywności Lokalnej (DOS),

      - Klub Integracji Społecznej (DAP),

      - Lokalne Centrum Wolontariatu (DAP),

      - Usługi opiekuńcze i asystenckie (ZUO,ZPR)

      b2) zespół profilaktyki uzależnień i przeciwdziałaniu przemocy (DPU)

     c) sekcja do spraw pierwszego kontaktu                                 - ZPS

 

                                   

3.  Głównemu Księgowemu (GK) podporządkowana jest bezpośrednio:

          Sekcja Finansowo – Księgowa                                             - GKF          

 

Rozdział  III

Ogólne Zasady Kierowania Ośrodkiem

§ 5.

 

  1. Dyrektor kieruje Ośrodkiem i ponosi odpowiedzialność za wyniki pracy Ośrodkaoraz reprezentuje Ośrodek na zewnątrz.

 

  1. Pracodawcą Dyrektorajest Ośrodek Pomocy Społecznej w Gryfinie.

 

  1. Dyrektora zatrudnia Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino.

 

  1. Zastępcę Dyrektora i pracowników Ośrodka zatrudnia Dyrektor.

 

  1. Ośrodek jest pracodawcą pracowników Ośrodka, a Dyrektor jest osobą reprezentującą pracodawcę w sprawach z zakresu prawapracy.

                

  1. Dyrektor kieruje Ośrodkiem przy pomocy:
    1. Zastępcy Dyrektora
    2. Głównego Księgowego
    3. Kierowników Sekcji.

 

  1. Zastępca Dyrektora nadzoruje działalność komórek organizacyjnych Ośrodka zgodnie z podziałem kompetencji ustalonym przez Dyrektora.

 

  1. Główny Księgowy oraz Kierownicy Sekcji kierują bezpośrednio podporządkowanymi komórkami organizacyjnymi w ramach kompetencji określonych przez Dyrektora. W sekcjach niezatrudniających kierownika sekcji kierownictwo sekcji sprawuje bezpośredni przełożony nad sekcją.

 

  1. Gospodarkę finansową Ośrodka prowadzi i jest za nią odpowiedzialny Główny Księgowy.

 

  1. W razie nieobecności Dyrektora działalnością Ośrodka kieruje Zastępca Dyrektora, a w razie nieobecności Zastępcy wyznaczony przez niego pracownik Ośrodka.

Rozdział  IV

ORGANIZACJA  PRACY OŚRODKA

§ 6.

 

  1. W Ośrodku obowiązuje zasada, zgodnie z którą każdy pracownik podlega bezpośredniemu przełożonemu, przed którym jest odpowiedzialnyza wykonanie zadań.
  2. Strukturę wewnętrzną Ośrodka tworzą sekcje o wieloosobowych lub jednoosobowych (samodzielnych) stanowiskach pracy. W sekcjach o bardziej zróżnicowanych zadaniach i o większej liczbie pracowników mogą być zatrudnieni kierownicy sekcji.

 

  1. Sekcjami kierują kierownicy, a w przypadku niezatrudniania kierowników przełożeni wyższego stopnia, stosownie do podległości sekcji określonejw schemacie organizacyjnym.

 

  1. Dyrektor określa liczebność etatową komórek organizacyjnych uwzględniając ich zakres zadań,  a także możliwości finansowe budżetu Ośrodka.

 

§ 7.

 

 1. Do podpisu Dyrektora zastrzeżone są pisma i dokumenty:

 

1)  kierowane do naczelnych i centralnych organów administracji państwowej,

2)  kierowane do organów jednostek samorządu terytorialnego,

3)  kierowane do Najwyższej Izby Kontroli,

4)  Regionalnej Izby Obrachunkowej,

5)  kierowane do Państwowej Inspekcji Pracy,

6)  kierowane do prokuratury i sądów,

7)  kierowane do posłów i senatorów,

8)  kierowane do redakcji pism w odpowiedzi na krytykę prasową,

9)  odpowiedzi na skargi i wnioski.

10)  zarządzenia wewnętrzne, sprawozdania finansowe Ośrodka,

11) decyzje w sprawach osobowych z zakresu prawa pracy,

12) decyzje i postanowienia w rozumieniu przepisów Kpa.

 

2. W czasie nieobecności Dyrektora lub w innych uzasadnionych przypadkach dokumenty wymienione w ust. 1 podpisuje Zastępca Dyrektora,  z wyłączeniem dokumentów,  do podpisu których zostały upoważnione inne uprawnione osoby.

 

3. Dokumenty nie zastrzeżone do podpisu Dyrektora podpisują w zakresie swoich kompetencji bądź udzielonych upoważnień:

1)  Zastępca Dyrektora,

2)  Główny Księgowy,

3)  Kierownicy komórek organizacyjnych.

 

4. Pracownicy Ośrodka podpisują następujące dokumenty:

1)  wywiady  środowiskowe,

2)  notatki służbowe,

3) plany, informacje, zestawienia, sprawozdania sporządzane dla potrzeb kierownictwa Ośrodka,

4)  pisma  w sprawach dotyczących  wywiadów  środowiskowych,

5) pracownik redagujący pismo parafuje je pod tekstem z lewej strony na kopii pisma pozostającej w komórce organizacyjnej. Każde pismo kierowane do podpisu Dyrektora jest parafowane przez przełożonego pracownika.

 

§ 8.

 

  1. Projekty aktów normatywnych (uchwał Rady Miejskiej lub zarządzeń Dyrektora Ośrodka) sporządza się zgodnie z powszechnie stosowanymi zasadami techniki prawodawczej, określonymi przepisami prawa.

 

  1. Redakcja projektów aktów normatywnych winna być jasna, zwięzła, poprawnapod względem językowym oraz powszechnie zrozumiała.

 

  1. Do projektu aktu normatywnego dołącza się (na oddzielnym arkuszu) uzasadnienie. Uzasadnienie zawierające przesłanki merytoryczno-prawne winno być parafowane przez osobę przygotowującą  projekt, osobę kierującą komórką organizacyjną oraz podpisane przez zwierzchnika sprawującego nadzór merytoryczny nad komórką organizacyjną.

 

  1. Uzasadnienia projektów uchwał Rady Miejskiej podpisuje Dyrektor,a uzasadnienia projektów zarządzeń Dyrektora – zwierzchnik sprawujący nadzór nad komórką organizacyjną.

 

  1. W przypadku potrzeby unormowania w projekcie aktu normatywnego spraw należących do właściwości kilku komórek organizacyjnych bądź konieczności opracowania projektu aktu w zakresie spraw nie objętych dotychczas właściwością żadnej komórki, Dyrektor lub jego Zastępca wyznacza komórkę organizacyjną odpowiedzialną za przygotowanie projektu.

 

  1. Projekty aktów normatywnych, po ich podpisaniu podlegają ewidencji, którą prowadzi Sekcja Organizacyjna.

 

  1. Kierownik komórki odpowiedzialnej za wykonanie aktu normatywnego jest obowiązany:
    • poinformować o wydaniu aktu normatywnego komórkę organizacyjną, na którąnałożono obowiązek realizacji zadań,
    • podjąć wszelkie niezbędne czynności mające na celu zabezpieczenie realizacji aktu,
    • prowadzić kontrolę realizacji aktu,
    • na wniosek przełożonego złożyć sprawozdanie lub informację z ich wykonania.

§ 9.

  1. Jeżeli przepisy szczególne nie stanowią inaczej Dyrektor może udzielić pełnomocnictwa lub upoważnienia pracownikom komórek organizacyjnych,w szczególności w sprawach wydawania decyzji administracyjnych. Dalszych pełnomocnictw i upoważnień Dyrektor może udzielić jedynie w granicach pełnomocnictw udzielonych przez Radę Miejską oraz Burmistrza Miasta i GminyGryfino i jedynie w takiej sytuacji, gdy umocowanie to wynika z treści pełnomocnictwa udzielonego Dyrektorowi.

 

  1. Projekt pełnomocnictwa, upoważnienia przygotowuje Sekcja Organizacyjna, która jednocześnie prowadzi centralną ewidencję udzielonych pełnomocnictw i upoważnień.

 

  1. Pełnomocnictwo bądź upoważnienie może być w każdym czasie odwołane.
  2. Umocowanie wygasa wraz ze śmiercią pełnomocnika lub osoby upoważnionej, zmianą zakresu  obowiązków pracownikabądź z upływem czasu, na który zostało udzielone.

§ 10.

  1. Pracownicy Ośrodka są obowiązani do sprawnego, terminowego i rzetelnego rozpatrywania skarg lub wniosków.

 

  1. Załatwianie skarg lub wniosków odbywa się zgodnie z właściwością komórki organizacyjnej  i przepisami ustawy - Kodeks postępowania administracyjnegooraz przepisami szczególnymi.

 

  1. Skargę lub wniosek interesanci mogą przesłać pocztą, złożyć osobiściew Sekretariacie Ośrodka lub złożyć ustnie do protokołu.

 

  1. Dyrektor, Zastępca Dyrektora i Główny Księgowyprzyjmują interesantóww sprawach skarg lubwniosków nie rzadziej niż dwa razy w tygodniu.

 

  1. Pracownicy przyjmują interesantów w sprawach skarg lub wniosków codziennie.

 

  1. Skargi lub wnioski podlegają ewidencji w Centralnym rejestrze skarg lub wniosków. Za niezwłoczne przekazanie kserokopii skargi, wniosku, petycji w celu zaewidencjonowania  w centralnym rejestrze skarg, wniosków i petycji odpowiedzialni są kierownicy komórek organizacyjnych,

 

  1. Centralny rejestr skarg, wniosków i petycji prowadzi Sekcja Organizacyjna.

 

  1. Projekt odpowiedzi na skargę, wniosek, petycję przygotowuje właściwa komórka organizacyjna  i przedkłada Dyrektorowi wraz z kompletem dokumentów -po uzyskaniu aprobaty bezpośredniego przełożonego.

 

§ 11.

 

1. Obowiązki i uprawnienia pracowników Ośrodka Pomocy Społecznej określone są w Regulaminie Pracy oraz w zakresach czynności pracowników.

 

2.  Status prawny pracowników określa ustawa o pracownikach samorządowych.

 

3. Pracownicy samorządowi podlegają ocenie okresowej, której zasady i tryb dokonywania określają odrębne przepisy.

 

 

§ 12.

 

Zasady wynagradzania pracowników oraz przyznawania innych świadczeń związanych z pracą określa Regulamin Wynagradzania oraz Regulamin Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.

 

§ 13.

 

Obowiązki i uprawnienia pracowników Ośrodka Pomocy Społecznej określone są w Regulaminie Pracy oraz w zakresach obowiązków pracowników.

 

§ 14.

 

Zasady obiegu dokumentów, podział i klasyfikację akt określa Instrukcja Kancelaryjna Ośrodka Pomocy Społecznej w Gryfinie.

 

Rozdział V

Zakresy  obowiązków  i  uprawnień  Osób  Zajmujących Kierownicze  STANOWISKA

§ 15.

DYREKTOR oŚRODKA

 

  1. Bieżący nadzór nad działalnością Dyrektora Ośrodka pełni Burmistrz Miastai Gminy Gryfino jako zwierzchnik służbowy w zakresie praw i obowiązków Dyrektora.
  2. Do podstawowychobowiązkówi uprawnień Dyrektoranależy realizacja zadań Ośrodkaokreślonychwobowiązującychprzepisachprawaiw Statucie Ośrodka,awszczególności:
  • podejmowanie czynności zwykłego zarządu związanych z prowadzeniem statutowej działalności Ośrodka,
  • zastępowanie Gminy Gryfino w procesie cywilnym w sprawach w których dochodzone roszczenie związane jest z działalnością Ośrodka, podejmowanąna podstawie umocowania wynikającego z pełnomocnictwa,
  • opracowywanie planów działalności Ośrodka i ich realizacja,
  • określenie zasad wykonywania zadań oraz form i metod pracyna stanowiskach pracy,
  • wydawanie zarządzeń, pism okólnych oraz zatwierdzanie regulaminów lub instrukcjiwewnętrznych,
  • sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań Ośrodka,
  • przedstawianie Radzie Miejskiej w Gryfinie corocznego sprawozdaniaz działalności Ośrodka oraz przedstawianie potrzeb z zakresu pomocy społecznejw terminach ustalonych przez Radę,
  • rozpatrywanie skarg, wniosków oraz innych sygnałów od mieszkańcóww zakresie działania Ośrodka,
  • wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Ośrodka,
  • wnioskowanie o zabezpieczenie środków finansowych na realizację zadań Ośrodka,
  • organizowanie warunków sprawnego funkcjonowania ośrodka,
  • zapewnianie bezpiecznych warunków pracy, prowadzenie systematycznych szkoleńpracowników w zakresie BHP,
  • ułatwianie pracownikom podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
  • stosowanie obiektywnych kryteriów oceny pracowników,
  • kształtowanie w Ośrodku właściwych zasad współżycia społecznego,
  • zaspokajanie w miarę posiadanych środków socjalnych potrzeb pracowników,
  • współpraca z organizacjami społecznymi i zawodowymi w sprawach pomocy Społecznej,
  • nadzór i kontrola działalności podporządkowanych komórek organizacyjnych,
  • dekretowanie korespondencji,
  • wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji Dyrektora przepisami prawa,  lub uchwałami Rady Miejskiej lub zarządzeniami Burmistrza Miasta i Gminy.

 

3. Dyrektor odpowiedzialny jest w szczególności za:

 

  • właściwe planowanie i organizowanie pracy Ośrodka w sposób zapewniający optymalną realizację zadań,
  • przygotowanie i prowadzenie właściwej polityki kadrowej, szkolenioweji socjalno-bytowej Ośrodka,
  • ustalanie potrzeb mieszkańców miasta i gminy z zakresu pomocy społeczneji opracowywanie strategii rozwiązywania problemów społecznych,
  • wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu pomocy społecznej należących do właściwości gminy,
  • prowadzenie postępowania w sprawach świadczeń rodzinnych i świadczeń alimentacyjnych oraz wydawanie w tych sprawach decyzji administracyjnych,
  • prowadzenie postępowania w sprawach dodatków mieszkaniowych i energetycznych oraz wydawanie w tych sprawach decyzji administracyjnych,
  • współdziałanie z Radą Miejską w Gryfinie, samorządem wojewódzkim, powiatowym, instytucjami i stowarzyszeniami oraz organizacjami pozarządowymi, które w swoich statutowych celach i zadaniach zajmują się pomocą, ochroną poziomu życia osób i rodzin oraz innymi instytucjami, które wykonując swoje zadania mogą przyczynić się do rozwiązania problemów beneficjentów pomocy społecznej
  • prowadzenie postępowania w sprawach z zakresu wspierania rodziny oraz wydawania w tych sprawach decyzji administracyjnych,
  • prowadzenie postępowań w sprawach wynikających z ustawy o pomocy państwa w wychowaniu dzieci i wydawanie w tych sprawach decyzji administracyjnych,
  • prowadzenie postępowań w sprawach wynikających z ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „ Za życiem” i wydawanie w tych sprawach decyzji

 

§ 16.

ZASTĘPCA DYREKTORA OŚRODKA

 

  1. Zastępca Dyrektora podlega bezpośrednio Dyrektorowi Ośrodka, kieruje podporządkowanymi komórkami organizacyjnymi i ponosi odpowiedzialnośćza wykonywanie powierzonych zadań.

 

  1. Do obowiązków Zastępcy Dyrektora w szczególności należy:

 

  • nadzór i kontrola działalności podporządkowanych komórek organizacyjnych,
  • nadzór nad merytorycznym i terminowym przygotowaniem dokumentów planowania i sprawozdawczości,
  • współpraca przy opracowywaniu planów Ośrodka oraz przygotowywanie okresowych sprawozdań z działalności podległych komórek organizacyjnych,
  • Informowanie Dyrektora o potrzebach związanych ze sprawnym funkcjonowaniem podległych komórek organizacyjnych,
  • organizowanie okresowych narad z pracownikami w sprawach związanychz realizacją zadań,
  • opracowywanie propozycji zmian w organizacji pracy,
  • przedkładanie propozycji obsady kadrowej w podporządkowanych komórkach organizacyjnych,
  • przeprowadzanie okresowych ocen działania podległych komórek organizacyjnych,
  • zastępowanie Dyrektora podczas jego nieobecności,
  •  

           Miejskiej w  Gryfinie,

k)  wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.

 

3.  Zastępca Dyrektora  odpowiedzialny jest w szczególności za:

 

a) właściwe  planowanie  i  organizowanie  pracy  podległych komórek organizacyjnych w sposób zapewniający optymalną realizację zadań,

  • ustalanie potrzeb mieszkańców miasta i gminy z zakresu pomocy społeczneji opracowywanie strategii rozwiązywania problemów społecznych,
  • wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu pomocy społecznej należących do właściwości gminy,
  • prowadzenie postępowania w sprawach świadczeń rodzinnych i świadczeń alimentacyjnych oraz wydawanie w tych sprawach decyzji administracyjnych,
  • prowadzenie postępowania w sprawach dodatków mieszkaniowych i energetycznych oraz wydawanie w tych sprawach decyzji administracyjnych,
  • ustalenie potrzeb i organizację usług opiekuńczych,
  • prowadzenie postępowania w sprawach z zakresu wspierania rodziny oraz wydawania w tych sprawach decyzji administracyjnych,
  • prowadzenie postępowań w sprawach wynikających z ustawy o pomocy państwa w wychowaniu dzieci i wydawanie w tych sprawach decyzji administracyjnych,
  • prowadzenie postępowań w sprawach wynikających z ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „ Za życiem” i wydawanie w tych sprawach decyzji

 

§ 17.

GŁÓWNY KSIĘGOWY

 

  1. Główny Księgowy Ośrodka podlega bezpośrednio Dyrektorowi, kieruje Sekcją Finansowo - Księgową oraz ponosi odpowiedzialność za gospodarkę finansową Ośrodka.

 

  1. Do obowiązków Głównego Księgowego należy:

 

  • prowadzenie rachunkowości i gospodarki finansowej Ośrodka zgodniez ustawą o rachunkowości, finansach publicznych i innymi obowiązującymi przepisami prawa,
  • opracowywanie rocznych projektów planów finansowych Ośrodkaoraz sprawowanie nadzoru nad ich realizacją,
  • nadzorowanie prawidłowości i terminowości sporządzania i składania dokumentów związanych z wypełnianiem obowiązków podatkowych,
  • opracowywanie okresowych analiz i informacji dotyczących stanu środków finansowych Ośrodka,
  • opiniowanie wniosków, dokumentów i zarządzeń wewnętrznych wywołujących skutki finansowe,
  • merytoryczne i terminowe przygotowanie dokumentów planowaniai sprawozdawczości,
  • sprawowanie nadzoru nad obiegiem dokumentów finansowo-księgowych,
  • kierowanie pracą podległej Sekcji Finansowo - Księgowej,
  • sprawowanie nadzoru nad gromadzeniem i przechowywaniem dokumentacji finansowej,
  • nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników sekcji dyscypliny pracyoraz przepisów o zachowaniu tajemnicy służbowej,
  • kontrola prawidłowości i terminowości rozliczeń finansowych za usługi i dostawy,
  • organizowanie, nadzorowanie i kontrolowanie obsługi kasowej Ośrodka,
  • nadzór nad terminową realizacją decyzji o przyznaniu pomocy finansowejlub rzeczowej,
  • naliczanie wynagrodzeń wynikających z umów o pracę z pracownikami Ośrodka oraz osób świadczących pracę na podstawie umów zlecenia,
  • prowadzenie obsługi finansowej Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
  • sprawowanie bieżącego nadzoru i prowadzenie ewidencji ilościowo -wartościowej środków trwałych i składników majątkowych Ośrodka oraz okresowe przeprowadzanie inwentaryzacji,
  • wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.

 

  1. Główny Księgowy odpowiedzialny jest w szczególności za:

 

  • przestrzeganie przepisów ustawy o finansach publicznych,
  •  
  • realizację zadańSekcji Finansowo - Księgowej,
  • prawidłową organizację pracy Sekcji Finansowo - Księgowej, terminowe sporządzanie sprawozdań, informacji, analiz finansowych oraz zestawień dotyczących pracy Ośrodka,
  • przygotowywanie projektów planu finansowego Ośrodka oraz wnioskówna zapotrzebowanie finansowe.

§ 18.

KIEROWNICY Sekcji      

1. Do podstawowych obowiązków Kierowników Sekcji oraz osób zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach pracy należy:

 

  • zapewnienie prawidłowego i terminowego wykonywania zadań komórki organizacyjnej, 
  • programowanie zadań i organizowanie pracy komórki organizacyjnej,
  • załatwianie spraw i podejmowanie rozstrzygnięć na podstawie niniejszego regulaminu oraz  w zakresie udzielonych pełnomocnictw i upoważnień,
  • opracowywanie wniosków do projektu budżetu gminy i projektów planów finansowych w zakresie zadań powierzonych komórce organizacyjnej,
  • przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej oraz zarządzeń Dyrektorai ich realizacja,
  • przygotowywanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych,
  • sporządzanie wniosków w sprawach wymagających rozstrzygnięciaprzez Dyrektora,
  • współdziałanie z kierownikami innych komórek organizacyjnych w sprawach wymagających  porozumień, uzgodnień, zajęcia stanowiska lub wyrażenia opinii,
  • nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników komórek organizacyjnych: Statutu Ośrodka, Regulaminu Organizacyjnego, Regulaminu Pracy,zarządzeń Dyrektora oraz regulaminów wewnętrznych Ośrodka,
  • nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników tajemnicy służbowej oraz innych tajemnic  prawem chronionych, w tym szczególnie przepisówo ochronie danych osobowych i ochronie informacji niejawnych,
  • nadzór nad aktualizacją przepisów i zbiorów orzeczeń w sprawach należącychdo zadań komórki  organizacyjnej,
  • usprawnianie organizacji, metod i form pracy komórki organizacyjnejprzy uwzględnieniu zasad  upraszczania procedur postępowaniaprzy załatwianiu spraw,
  • dbałość o kompetentną, sprawną i kulturalną obsługę interesantów,
  • nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników obowiązujących przepisóworaz zasad  bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym przepisów przeciwpożarowych,
  • zapewnienie sprawnego i szybkiego przekazywania podległym pracownikom spraw  otrzymywanych w formie uchwał, zarządzeń, komunikatów, dyrektyw, poleceń służbowych,
  • składanie informacji dla kierownictwa Ośrodka o stanie realizacji zadańprzez podległe sekcje,
  • wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora, Zastępcę Dyrektoralub Głównego Księgowego.

 

2. Kierownicy komórek organizacyjnych upoważnieni są do zgłaszania wniosków w sprawach zatrudnienia, awansowania, przeszeregowania, nagradzania oraz karania pracowników.

Rozdział VI

PRACOWNICY OŚRODKA

§ 19.

1. Do obowiązków wszystkich pracowników należy w szczególności:

 

  • należyte i terminowe wykonywanie powierzonych im zadańprzy wykorzystaniu wymaganej  wiedzy fachowej,
  • znajomość aktów normatywnych niezbędnych do prawidłowego załatwiania spraw,
  • wnikliwe, terminowe i bezstronne załatwianie spraw klientów Ośrodka,
  • referowanie przełożonym spraw w sposób obiektywny i zgodny z posiadaną wiedzą,
  • terminowe i sumienne wykonywanie poleceń przełożonych,
  • dbałość o porządek w miejscu pracy oraz właściwe zabezpieczenie powierzonych dokumentów  służbowych, innych materiałów oraz mienia Ośrodka,
  • wykazywanie inicjatyw w podejmowaniu spraw i problemów wynikającychw toku pracy  i występowanie z wnioskami do przełożonych,
  • samokształcenie w celu pogłębienia wiedzy niezbędnej do prawidłowego wykonywania obowiązków,
  • przestrzeganie dyscypliny pracy,ustalonego porządku, przepisów i zasad bhp oraz przepisów przeciwpożarowych,
  • zachowanie tajemnicy służbowej oraz innych tajemnic prawem chronionych,w tym ustawy o ochronie  danych osobowych i ustawy o ochronie informacji niejawnych, wynikających z ustawy,
  • zgłoszenie przełożonemu na piśmie wniosku o wyłączenie z prowadzenia spraw, które dotyczą  bezpośrednio interesu prawnego pracownikalub członków jego rodziny,
  • udzielanie klientom Ośrodkainformacji o okolicznościach faktycznychi prawnych, które mogą mieć wpływ na ustalenie ich praw i obowiązków będących przedmiotem postępowania administracyjnego,
  • przestrzeganie zasad etycznych przy wykonywaniu zadań.

Rozdział  VII

ZADANIA KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH

§ 20.

DZIAŁ ADMINISTRACJII

Dział administracji dzieli się na sekcje :

1.Sekcja świadczeń rodzinnych i alimentacyjnych

  • Sekcją kieruje kierownik sekcji.
  • Kierownik sekcji sprawuje bezpośredni nadzór nad pracownikami. 
    c) Do zadań Sekcji Świadczeń Rodzinnych i Alimentacyjnych  należy:

 - prowadzenie postępowania w sprawach świadczeń rodzinnych  i wydawanie w tych sprawach decyzji administracyjnych,

 - prowadzenie postępowania w sprawach świadczeń z funduszu alimentacyjnego i wydawanie w tych sprawach decyzji administracyjnych,

- prowadzenie postępowań w sprawach wynikających z ustawy o pomocy państwa w wychowaniu dzieci i wydawanie w tych sprawach decyzji administracyjnych,

- prowadzenie postępowań w sprawach wynikających z ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „ Za życiem” i wydawanie w tych sprawach decyzji,

 - podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych, prowadzenie postępowania,  wydawanie w tych sprawach decyzji administracyjnych oraz prowadzenie innych działań określonych przepisami prawa,

 - sporządzanie list wypłat, potwierdzanie i współpraca z Sekcją Finansowo – Księgową w zakresie  wypłacanych świadczeń oraz rozliczanie wpłat dotyczących dłużników alimentacyjnych,

 - zgłaszanie uprawnionych osób, korzystających z pomocy udzielanej przez sekcję do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych, naliczanie składek, oraz prowadzenie w tym zakresie dokumentacji,

 - wydawanie zaświadczeń z zakresu zadań realizowanych przez sekcję,

 - współpraca z Urzędem Skarbowym i komornikami w zakresie prowadzonych spraw,

- sporządzanie sprawozdań i informacji z zakresu działania sekcji.

 

  1. Sekcja świadczeń

Do zadań Sekcji należy:

  • przyjmowanie, kompletowanie i rozpatrywanie wniosków o przyznanie dodatku mieszkaniowego, stypendium szkolnego, zasiłków szkolnych, dodatków energetycznych
  • wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach dodatków mieszkaniowych, stypendiów szkolnych, zasiłków szkolnych, dodatków energetycznych
  • terminowe przekazywanie kompletnych wniosków wraz z przygotowanymi decyzjami administracyjnymi do zatwierdzenia,
  • sporządzanie bilansu niezbędnych środków finansowych z zakresu działania sekcji,
  • sporządzanie sprawozdań i informacji z zakresu działania sekcji,
  • przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawie przyznaniabądź odmowy przyznania świadczeń pomocy społecznej,
  • prowadzenie rejestru wydanych decyzji z podziałem na poszczególne rodzaje świadczeń,
  • prowadzenie ewidencji odwołań od decyzji administracyjnych,
  • 3. Sekcja organizacyjna

 

Do zadań sekcji należy:

 

  • obsługa sekretariatu Ośrodka, przygotowywanie wyjazdów służbowych Dyrektora, prowadzenie kalendarza spotkań Dyrektora,
  • prowadzenie spraw kadrowych pracowników Ośrodka,
  • prowadzenie spraw z zakresu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
  • ewidencjonowanie czasu pracy, zwolnień lekarskich, delegacji służbowych oraz urlopów pracowników,
  • prowadzenie rejestru, przechowywanie i opracowywaniewewnętrznych aktów normatywnych,
  • obsługa narad prowadzonych przez Dyrektora,
  • prowadzenie zbioru obowiązujących aktów prawnych,
  • prowadzenie archiwum zakładowego,
  • prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem osób korzystającychz pomocy społecznej,
  • sporządzanie projektów planów remontów obiektu i otoczenia Ośrodka,
  • prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątku Ośrodka,
  • wykonywanie bieżącej obsługi konserwatorskiej w budynku Ośrodkaoraz utrzymanie czystości w budynku,
  • obsługa i bieżąca eksploatacja samochodu służbowego Ośrodka,
  • dokonywanie bieżących zakupów materiałów biurowych do wysokości zaliczki 500 PLN miesięcznie rozliczanej na koniec miesiąca,
  • prowadzenie spraw dotyczących BHP i bezpieczeństwa ppoż. w Ośrodku,
  • planowanie i organizowanie szkoleń zawodowych pracowników,
  • przygotowywanie projektu rocznego planu zakupów i wydatków w oparciuo zapotrzebowania składane przez komórki organizacyjne Ośrodka,
  • prowadzenie rejestru skarg i wniosków, kontrola terminowości ich załatwiania oraz przechowywanie dokumentacji w tym zakresie,
  • prowadzenie rejestru wpływu i obiegu wewnętrznego pism wpływającychdo Ośrodka,
  • obsługa wysyłania lub doręczania pism wychodzących z Ośrodka.

 

  • Sekcja analizy i sprawozdawczości

 

Do zadań sekcji należy:

 

  • sporządzanie sprawozdawczości z zakresu pomocy społecznej,
  • gromadzenie i analiza danych dotyczących tworzących się zjawisk społecznych w środowisku lokalnym,
  • gromadzenie danych statystycznych do przeprowadzenia analizy w zakresie planowanej i udzielanej pomocy społecznej,
  • tworzenie i prowadzenie informacji o instytucjach i organizacjach działających w obszarze pomocy społecznej w Gminie Gryfino,
  • gromadzenie danych niezbędnych do przygotowania projektów strategii rozwiązywania problemów społecznych i innych programów społecznych w Gminie Gryfino,
  • ocena stanu efektywności pomocy udzielanej prze Ośrodek,
  • Ocena zasobów pomocy społecznej w oparciu o analizę lokalnej sytuacji społeczno – demograficznej.

§ 21

STANOWISKO DO SPRAW INFORMATYKI I BEZPIECZEŃSTWA INFORMACJI

Do zadań stanowiska Informatyki i Bezpieczeństwa Informacji należy:

 

  • nadzorowanie prawidłowości eksploatacji oraz administrowanie systemami informatycznymi Ośrodka,
  • wnioskowanie w zakresie zakupów sprzętu komputerowegoi oprogramowania,
  • archiwizowanie danych Ośrodka w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami,
  • przetwarzanie zgromadzonych danych i opracowywanie informacjioraz zestawień w zleconym zakresie,
  • szkolenie pracowników w podstawowym zakresie użytkowania sprzętu komputerowego oraz nowych programów do obsługi zadań Ośrodka,
  • organizowanie i aktualizowanie baz danych,
  • udostępnienie zarchiwizowanych danych upoważnionym komórkom organizacyjnym,
  • zabezpieczenie systemu informatycznego Ośrodka przed dostępem osób niepowołanych,
  • nadzorowanie prawidłowości eksploatacji oraz konserwacja sprzętu informatycznego,
  • inwentaryzowanie sprzętu komputerowego i oprogramowania,
  • obsługa oraz aktualizowanie strony internetowej Ośrodka,
  • wdrażanie systemów informatycznych do realizacji zadań Ośrodka,
  • bieżące aktualizowanie programów i nośników w zakresie niezbędnymdo wykonywania zadań przez Ośrodek,
  • zapewnianie bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych poprzezich ochronę przed niepowołanym dostępem, nieuzasadnioną modyfikacjąlub zniszczeniem, nielegalnym ujawnieniem lub pozyskaniem,
  • kontrolowanie dostępu do danych osobowych,
  • nadzorowanie fizycznego zabezpieczenia pomieszczeń, w których przetwarzane są dane osobowe,
  • nadzorowanie napraw, konserwacji oraz likwidacji urządzeń komputerowych

na których zapisane są dane osobowe,

  • zarządzanie hasłami użytkowników, systemami antywirusowymii ich procedurami,
  • nadzór nad wykonywaniem kopii zapasowych, ich przechowywaniemoraz okresowym sprawdzaniem pod kątem ich dalszej przydatności,
  • nadzór nad obiegiem oraz przechowywaniem dokumentów zawierających dane osobowe,
  • monitorowanie skuteczności zabezpieczeń wdrożonych w celu ochrony

danych osobowych 

  • szkolenia pracowników w zakresie ochrony danych osobowychoraz informacji niejawnych,

w) prowadzenie ewidencji osób świadczących pracę  w Ośrodku, z którą może

łączyć się dostęp do danych osobowych lub informacji niejawnych,

      x) administracja bezpieczeństwa informacji

 

§ 22

SEKCJA  FINANSOWO – KSIĘGOWA

 

Do zadań sekcji Finansowo - Księgowej należy:

  • nadzór i kontrola nad gospodarką finansową Ośrodka,
  • sporządzanie list wypłat świadczeń,
  • opracowywanie planów i sprawozdań finansowych Ośrodka,
  • terminowe przekazywanie dokumentacji finansowej do zatwierdzenia,
  • racjonalne gospodarowanie środkami finansowymi i prawami majątkowymi,
  • regulowanie zobowiązań i należności Ośrodka,
  • współpraca z bankami w zakresie obsługi Ośrodka oraz sporządzanie dokumentacji bankowej,
  • wykonywanie okresowych analiz realizacji planu finansowego,
  • prowadzenie rachunkowości finansowej Ośrodka,
  • współpraca z urzędami i izbami skarbowymi,
  • właściwe amortyzowanie majątku Ośrodka,
  • Wystawianie faktur zgodnie z zawartymi umowami oraz prowadzenierejestru faktur, wystawianie fakturkorygujących,
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych Ośrodka,
  • właściwe zarządzanie funduszem osobowym i bezosobowymorazprzeprowadzanieokresowych analiz wykorzystania tych funduszy,
  • przetwarzanie zgromadzonych danych finansowych i opracowywanie informacji oraz zestawień finansowych,
  • naliczanie i odprowadzanie składek na ubezpieczenie emerytalno-rentowei na ubezpieczenie zdrowotne od świadczeń pomocy społecznejoraz prowadzenie w tym zakresie dokumentacji,
  • sporządzanie bilansuśrodków finansowych oraz bilansu pomocy w naturze,
  • sporządzanie sprawozdań i informacji finansowych,
  • nadzór nad realizacją i rozliczanie zadań zleconych podmiotom niepublicznym,
  • prowadzenie bieżącej ewidencji wydawania środków budżetowychna świadczenia pomocy społecznej z podziałem na zadania własnei zadania zlecone gminie,
  • analizowanie wykorzystania planu finansowego oraz wnioskowaniew sprawach uzasadnionych zmian w planie finansowym,
  • współpraca z wydziałem finansowym Urzędu Miasta i Gminy w Gryfiniew zakresie rozliczania środków finansowych wydatkowanych na powierzone zadania,
  • przygotowywanie i składanie wniosków o wszczęcie postępowania egzekucyjnegow sprawach zobowiązań pieniężnych,
  • sporządzanie sprawozdań z realizacji planu finansowego Ośrodka,
  • prowadzenie obsługi kasowej Ośrodka.

§ 23

DZIAŁ POMOCY SPOŁECZNEJ

 

Dział pomocy społecznej dzieli się na sekcje:

1. Sekcja pracy socjalnej

Do zadań sekcji pracy socjalnej należy:

  • prowadzenie pracy socjalnej z osobą/rodziną zgłaszającą się do Ośrodka Pomocy Społecznej w szczególności w oparciu o kontrakt socjalny, projekt socjalny,
  • prowadzenie procedury Niebieskiej Karty.
  • przeprowadzanie wywiadów środowiskowych do celów pracy socjalnej, wywiadów o których mowa w art. 11 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy (wejścia w środowisko po powzięciu informacji o rodzinie przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo – wychowawczej).
  • podejmowanie działań interwencyjnych w rodzinach objętych pracą socjalną.
  • rzetelne dokumentowanie pracy socjalnej.
  • rzetelne wprowadzanie danychdo systemu Pomost.
  • analiza i ocena zjawisk, które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej – informowanie przełożonego o własnych spostrzeżeniach i wnioskach.
  • przygotowywanie i prowadzenie korespondencji dotyczącej spraw klientów z zakresu działalności Zespołu,
  • przygotowanie projektów oraz wniosków w celu pozyskania środków zewnętrznych.

2. Sekcja usług społecznych

Sekcja dzieli się na:

2.1 Zespół do spraw organizacji społeczności lokalnej i usług

W strukturach zespołu ds. organizacji społeczności lokalnej i usług znajdują się:

- Centrum Aktywności Lokalnej,
- Klub Integracji Społecznej,
- Lokalne Centrum Wolontariatu,
- Usługi opiekuńcze i asystenckie

Do zadań zespołu ds. organizacji społeczności lokalnej i usług należy:

  • realizacja programów aktywności lokalnej, odpowiadających na potrzeby społeczności lokalnych oraz grup,
  • budowanie sieci współpracy lokalnego partnerstwa,
  • inicjowanie przedsięwzięć zapobiegających wykluczeniu społecznemu, mających na celu szeroko rozumianą integrację społeczną i odpowiadających na potrzeby społeczności lokalnych i grup na terenie miasta i gminy,
  • organizowanie, koordynowanie i nadzór nad działalnością CAL i KIS
  • tworzenie i realizacja programu wolontarstycznego,
  • podejmowanie działań na rzecz społeczności lokalnej o charakterze edukacyjnym, kulturowym i integracyjnym,
  • opracowywanie i realizacja 3-letnich gminnych programów wspieraniarodziny,
  • tworzenie i rozwój systemu opieki nad dzieckiem,
  • przeprowadzanie wywiadów środowiskowych do celów pomocy społecznych u osób bezdomnych,
  • współpraca z innymi instytucjami i podmiotami działającymi na rzecz dziecka i rodziny,
  • organizowanie , koordynowanie i nadzór nad realizacją usług społecznych zwłaszcza dla osób starszych, bezrobotnych i pozostających bez pracy, rodzin z dziećmi, osób bezdomnych ( w tym przeprowadzanie wywiadów środowiskowych i zawieranie kontraktów socjalnych),
  • organizowani, koordynowanie i nadzór usług opiekuńczych i pracy asystentów.

2.2 Zespół profilaktyki uzależnień i przeciwdziałaniu przemocy.

Do zadań zespołu profilaktyki uzależnień i przeciwdziałaniu przemocy należy:

  • rozpoznawanie i analiza problemów związanych z uzależnieniami i przemocąoraz sposobów ich rozwiązywania,
  • realizacja zadań w zakresie profilaktyki uzależnień i przeciwdziałania przemocy,
  • realizacja zadań w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych, narkomaniii przemocy,
  • prowadzenie spraw związanych z działalnością Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
  • prowadzenie Punktu Informacyjno – Konsultacyjnego Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, w tym :

- prowadzenie poradnictwa prawnego i psychologicznego dla osób uzależnionych i członków  ich rodzin,

 - prowadzenie poradnictwa dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej wynikającej z uzależnień,

  • współpraca z instytucjami i organizacjami pozarządowymi w obszarach profilaktyki uzależnień i przeciwdziałania przemocy,
  • współpraca z pracownikami socjalnymi OPS oraz instytucjami i organizacjami pozarządowymi w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych, narkomanii i przemocy,
  • opracowywanie lokalnych programów przeciwdziałania uzależnieniomi przemocy,
  • sporządzanie corocznego sprawozdania z wykonania Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii.

 

 

Rozdział  VIII

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 24

Zmiany w regulaminie organizacyjnym mogą być dokonywane w trybie przewidzianym do jego nadania.

 

 

 

              Dyrektor                                                                       Zatwierdzam                                                         

Ośrodka Pomocy Społecznej                                    Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino

 

         

 

 

 

 

 

 

 

 

UZASADNIENIE

W związku z wdrażaniem projektu: Działania: 2.5 Skuteczna pomoc Społeczna  „ Wdrożenie usprawnień organizacyjnych w Ośrodku Pomocy Społecznej w Gryfinie” zachodzi potrzeba wprowadzenia zmian do Regulaminu Organizacyjnego. Obowiązujący dotychczas ujednolicony regulamin z 2011r. był już zmieniany kilka razy. Z przyczyn praktycznych zasadnym jest wydanie Regulaminu Organizacyjnego w brzmieniu uwzględniającym wszystkie zmiany.

 

Sporządziła:
Monika Parzych -Malawska

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Tomasz Tabisz 02-03-2017 13:40
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 02-03-2017
Ostatnia aktualizacja: - 02-03-2017 13:40